.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه و متن همایش ملی خزر در بابلسر ؛
صف آرائی نمایندگان مازندران و کلانتری همزمان با همایش ملی خزر / نمایندگان دعوت نشدند یا تحریم کردند ؟ / وقتی منافع ملی فدای کشمکش های سیاسی و اختلافات فردی می شود !
شمال نیوز : نمایندگان استان مازندران بدانند ، وقت برای دعوا و بگو مگوهای فردی و اختلاف با رئیس سازمان محیط زیست بسیار است و این فرصت ارزشمند برگزاری همایش ملی دریای خزر را نمی بایست با لج بازی از بین برد .....
صف آرائی نمایندگان مازندران و کلانتری همزمان با همایش ملی خزر / نمایندگان دعوت نشدند یا تحریم کردند ؟ / وقتی منافع ملی  فدای کشمکش های سیاسی و اختلافات فردی می شود !

شمال نیوز: همایش روز ملی دریای خزر در حالی در بابلسر برپا شد که عدم حضور نمایندگان استان مازندران به عنوان استان برگزارکننده این همایش از حواشی نامطلوب آن بشمار می رود .

 

به گزارش شمال نیوز،نمایندگان استان در شرایطی در این همایش مهم زیست محیطی شرکت نداشتند که برخی از عدم دعوت آنان و برخی دیگر نیز از تحریم این مراسم بدنبال انتقاد تند کلانتری خبر داده اند .

 

به هر روی و در هر صورت عدم حضور نمایندگان استان در اینهمایش در مقابل نظاره گران بین المللی و سفیران کشورهای خارجی نشان داد که متاسفانه مسئولان و نمایندگان ما منافع ملی را به راحتی فدای کشمکش های سیاسی و اختلافات فردی می کنند .

 

به نظر می رسد با توجه به اهمیت این همایش مهم و نقش دریای خزر در توسعه استان و کشور ، نمایندگان مازندران نباید منتظر دعوت در این همایش بوده و خود به عنوان میزبان در برگزاری آن نقش آفرینی می کردند .

 

نمایندگان استان مازندران بدانند ، وقت برای دعوا و بگو مگوهای فردی و اختلاف با رئیس سازمان محیط زیست بسیار است و این فرصت ارزشمند برگزاری همایش ملی دریای خزر را نمی بایست با لج بازی از بین برد .

 

پرواضح است که حفظ محیط زیست دریایی برای مردم استان مازندران به عنوان ساکنان حاشیه آن حائز اهمیت است و بی توجهی نمایندگان استان به هر دلیل که باشد ، مورد رضایت نیست .

 

از همایش ملی دریای خزر بیشتر بدانید

 

همایش گرامیداشت روز ملی دریای خزر صبح پنجشنبه با حضور سفرای کشورهای همسایه دریای خزر، مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی و اقشار مختلف مردم در بابلسر آغاز به کار کرد.

 

کشورهای حاشیه دریای خزر آذربایجان، ایران، قزاقستان، روسیه و ترکمنستان برای حفاظت از محیط زیست این دریا در سال ۱۳۸۲ (۲۰۰۳) کنوانسیون منطقه حفاظت از محیط زیست دریای خزر موسوم به کنوانسیون تهران را امضا کردند این کنوانسیون با همکاری و حمایت برنامه محیط زیست ملل متحد شکل گرفت.

 

این کنوانسیون منطقه‌ای تنها معاهده زیست محیطی مورد توافق پنج کشور حاشیه دریای خزر و تنها بستر همکاری برای‌حفاظت و نجات اکوسیستم منحصر به فرد دریای خزر است و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

 همزمان با لازم الاجرا شدن کنوانسیون تهران در تاریخ ۲۱مرداد ۱۳۸۵ این روز به عنوان روز دریای خزر نامیده شد و به همین مناسبت هر ساله مراسم بزرگداشت این روز به هدف تحت مدیریت افکار عمومی و آشنا کردن جوامع محلی حاشیه این دریافت با اهداف کنوانسیون تهران در کشورهای عضو این کمیسیون برگزار می شود.

 

در همایش ملی دریای خزر چه گذشت ؟

 

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: استفاده بیش از حد از منابع سبب شد تا خزر به سختی نفس بکشد و ادامه این روند آینده خزر را با مخاطره مواجه می سازد.

سید عیسی کلانتری  در همایش روز ملی دریای خزر با بیان اینکه کمترین اتفاقات اقلیمی دنیا در حوزه خزر اتفاق افتاد و نه تبخیر زیاد و نه میزان بارش ها کم شد گفت: اما آلودگی ها در دریای خزر نسبت به گذشته بسیار بیشتر شده است.

وی افزود: دریای خزر را جدا از حوزه خزر نمی‌توانیم ببینیم زیرا وقتی به مسائل خزر توجه نکنیم و این کنوانسیون ها به تعارف گنجانده شود، هر کشور حاشیه ای بدون توجه به اصول و حفظ محیط زیست هر کاری دلش خواست انجام می دهد.

کلانتری با اظهار اینکه وقتی هنوز با متد حدود ۱۰۰ سال پیش  نفت اکتشاف و انتقال نفت را انجام می‌دهیم و آلودگی نفتی ایجاد می‌کنیم گفت: با این رویه زندگی دریای خزر را با مشکل مواجه می کنیم.

کلانتری ادامه داد: همچنین وقتی سموم از کشاورزی استفاده می‌کنیم و به فرسایش خاک خزر توجه نمی‌کنیم وضع خزر هر سال بدتر می‌شود و اگر کشور های خزر مصمم باشند  کمتر از ۱۰ سال خزر با وضعیت بهتری مواجه می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: وقتی مواد نفتی و لوله کشی زیر دریای خزر اتفاق می‌افتد در حالی که ضروری ندارد و معلوم است که این کنواسیون حرفی بیش نیست و از نظر اجرایی وقتی اتفاقی نمی‌افتد خزر می میرد.

وی یادآور شد: هنوز سیاستی درست در روسای پنجگانه به وجود نیامد و برای رفع مسئولیت و برای اینکه به مردم پاسخ بدهیم تفاهم‌نامه انعقاد می‌کنیم اما اجرایی نمی‌شود و  این همه آلودگی در دریای خزر قابل توجیه نیست.

کلانتری افزود: وقتی از  پوشش‌ خزر محافظت نمی شود، آلودگی آن قدر  بالا خواهد رفت که این موجودات زنده از بین خواهند رفت و محیط زیست را طمع زیاد و ناآگاهی زیاد نابود می کند.

وی تصریح کرد: اراده سیاسی لازم در حاکمان حاشیه خزر هنوز به وجود نیامده تا خزر را از معرض خطر نجات دهیم ومدیریت پسماند با تعیین ظرفیت مناسب می تواند موجب نجات خزر شود، همچنین استفاده بیش از حد از منابع سبب شد خزر به سختی نفس بکشد و ادامه این روند ظرف ۲۰ سال آینده خزر را با خطر جدی مواجه می‌کند.

 

استاندار : تصمیم قاطع برای جلوگیری از آلودگی دریا خزر گرفته نشد

 

استاندار مازندران با اعلام اینکه سهم کشورها در ارتباط با آلودگی‌های دریای خزر مشخص است، گفت: تصمیم قاطع برای جلوگیری از آلودگی دریا خزر در کشورهای حاشیه گرفته نشده است.

احمد حسین‌زادگان در همایش دریای خزر در بابلسر اظهار کرد: ظرفیت برای توسعه ارتباط اقتصادی بین کشورهای حاشیه دریای خزر وجود دارد.

وی با اعلام اینکه مازندران تنها 400 میلیون دلار مبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر داریم، گفت: در حوزه‌های اجتماعی ارتباط مناسبی نداریم، اعتقاد ما این است که دولت‌ها نقش دارند، مشکل ما در عدم ضمانت اجرایی کنوانسیون است.

استاندار مازندران ادامه داد: در حوزه رژیم حقوقی هنوز به نتایج مناسب نرسیدم چه برسد که بخواهیم در حوزه محیط زیست ورود پیدا کنیم.

وی با اعلام اینکه در حوزه محیط زیست خزر مشکلات و موانع وجود دارد، گفت: سهم آلودگی‌های دریا خزر مربوط به کشورها مشخص است.

حسین‌زادگان ادامه داد: مشکل اینجاست که به تصمیم اجرایی و عملیاتی قاطع برای جلوگیری از این فرایندها نرسیدیم.

وی اضافه کرد: خزر و محیط زیست بسیار مهم است و این دغدغه‌ها در جامعه وجود دارد، سمن‌ها نقش خودشان را ایفا می‌کنند و اقدامات عملیاتی‌تر و اجرایی توسط این کشورها باید عملیاتی شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: اگر فرایندها و حساسیت‌ها در حوزه دریای خزر جدی گرفته نشود، بی‌توجهی به محیط زیست دامن همه کشورها را می‌گیرد.

وی ادامه داد: شاهد از بین رفتن ماهیان خاویاری هستیم و برنامه‌ریزی برای تکثیر مصنوعی آغاز شده و اگر این روش عملیاتی نشود دچار مشکل می‌شویم.

حسین‌زادگان با اشاره به برنامه‌ریزی برای مازندران پاک، گفت: بحث جمع آوری پساب‌های صنعتی و فاضلاب‌های شهری را در دستور کار داریم، در حوزه پسماند با مشکلاتی مواجه هستیم و عقب ماندگی‌های در این حوزه داریم.

 

سفیر قزاقستان : دریای خزر منطقه صلح و دوستی تبدیل شود

 

سفیر جمهوری قزاقستان در ایران گفت: دریای خزر باید به منطقه صلح، همسایگی خوب و دوستی تبدیل شود و این نشانه اهمیت آن است.

به گزارش شمال نیوز،  اسخت اورزبای صبح پنجشنبه در مراسم روز ملی دریای خزر در بابلسر با بیان اینکه منطقه دریای خزر دارای تاریخچه غنی فرهنگی متنوع، پتانسیل عظیم انسانی طبیعی و منابع معدنی قابل توجه است اظهار داشت: برای قزاقستان قبل از هرچیز همسایگی دوستانه سنتی و همکاری تجاری اقتصادی موثر است.

وی گردی مالی تجارت قزاقستان با کشورهای دریای خزر را در سال ۲۰۱۸ شامل ۱۸.۴ میلیارد دلار اعلام کرد و گفت: این میزان نسبت به سال قبل هفت درصد بیشتر شده است و در سال ۲۰۱۸ میزان صادرات محصولات قزاقستان به کشورهای همسایه به ۵.۹ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: در سال ۲۰۱۸ میزان سرمایه گذاری های جذب شده از کشورهای حاشیه دریای خزر به اقتصاد قزاقستان از ۱.۵ میلیارد دلار فراتر رفته است و در سه ماهه امسال به ۲۳۳ میلیون دلار رسیده است.

سفیر قزاقستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: ما برای افزایش تجارت و سمرایه گذاری بین کشورهای منطقه آماده هستیم تا تمام تلاش خود به کار گیریم و برای این منظور قزاقستان تمام پتانسیل لازم را برای عرضه محصولات جدید و افزایش کالاهای صاداراتی دارد.

اورزبای با بیان اینکه قزاقستان رژیم مالیاتی ساده ای ارائه می دهد گفت: به طور مداوم قوانین ملی خود را بهبود می بخشد و بسته ترجیحات سرمایه گذاری را گسترش می بخشد.

وی به کنوانسیون وضعیت حقوقی دریای خزر اشاره کرد و گفت: این کنوانسیون باید به عنوان یک ضمانت امنیت، ثبات و رونق در منطقه باشد و دریای خزر باید به منطقه صلح، همسایگی خوب و دوستی تبدیل شود.

 

این خبر تکمیل می شود ....


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

بهروز 24 مرداد 1398
البته اقای کلانتری با هماهنگی نمایندگان مازندران افاضه فرمودند جون نیاز بود تا نمایندگان این تهمت و تهدید را به فرصت تبدیل کنند برای انتخابات در قدیم به این گونه موارد می گفتند جنگ زرگری و امروزه به فرصت انتخاباتی معروف است
نا شناس 24 مرداد 1398
چند روز پیش آقای آقایی رئیس سازمان جنگلها در جلسه ای که در صنایع چوب و کاغذ در ساری برگزار شدصحبت ها و رفتارها ناشایست را با نمایندگان محترم داشتن و این هم از آقای کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که در خصوص نمایندگان محترم مازندران چنین سخنانی را می زنند.ازنمایندگان محترم شمال خصوصا مازندران تقاضاداریم در خصوص پیگیری استیضاح این دو رئیس در مجلس اقدام کنند
یک استاد 24 مرداد 1398
خدا کند نمایندگان استان درگیر امور کوچک محلی نشوند برای نمونه یادم می اید برای امر مهمی از دانشگاه تخصصی استان با چه زحمتی و با کمک و پادرمیانی یک معدن دار محترم خدمت دکتر یوسف نژاد رسیدیم ، تا صحبت ها شروع شد ایشان بی مقدمه گفتند نظر اقای دکتر «الف » در دانشگاه چیست؟!! با همه ارادتی که به ایشان داشتم متوجه شدم برای این بزرگوار اصلا خرد جمعی و منافع استان مفهومی ندارد! حتی اگر ۶۰ استاد دانشگاه برای موضوعی پیشنهاد بدهند. برای ایشان حجت رای «الف» است. کاش دکتر یوسف نژاد می دانست با تماس و دخالت بی مورد و کارشکنی ایشان برخلاف نظر نخبگان چه خسارتی به نهاد دانشگاه در استان وارد کرد.
متاسفانه اقای دکتر دوستان «الف » این روزها بد جوری گرفتار تقلب و تخلف پژوهشی شده اند و حرمت دانشگاه را خدشه دار کردند.
ظاهرا اقای دکتر کلانتری خوب مچ شما ها را گرفت اگر ایشان خدای نکرده دروغ گفت با اهرم قانون و اختیارات فشار وارد کنید تا وادار به استعفایش کنید اگر راست گفت صادقانه به مردم استان بگویید چرا؟؟؟؟؟
پاسخ ها به این نظر
نا شناس 25 مرداد 1398
خدا کرد و نمایندگان استان درگیر امور کوچک نشدند و با درایت دانشگاه تخصصی استان را از دست افرادی که برای استادی خود، با رانت مدیر مسئولی یک مجله 8 مقاله در یک سال نام خود چاپ کرد و بدون مقاله انگلیسی به دنبال استادی بود، نجات دادند. همان افراد برای ماندن، افرادی را با نام استاد و فرزند شهید به نزد نمایندگان می فرستاند تا ماندگار شوند. دانشگاه هنوز درگیر تخلفات پژوهشی همان مدیران قبلی است.

نا شناس 25 مرداد 1398
بابا این همایشها فقط سیمنهار ودید وبازدی است وبس دریای خزر زیر خروارها لجن وزباله داره دفن میشه وخروارهاتن فاضلاب روزانه وارداین دریاچه میشه حالا اینها میان صحبت از روز خزرمیکنند به نظرشمامسخره نیست؟
نا شناس 25 مرداد 1398
این مردم عاشق فقر و نداری و بی ارزشی هستند چند ده آدم بیکار و فقیر جمع شدن سرخ رود و مثل مرغ کشتنشون فرهنگ بیش از نصفش اقتصاده فقر بیاد شرافت و ایمان خواهد رفت
نا شناس 26 مرداد 1398
ازاين سمينارها هيچ چيزي در نيامده . شما نمايندگان بهتره بريد دنبال لابي ها و گشت وگذارانتخاباتي براي چهارسال اتي انشاا
یوسف 26 مرداد 1398
وقتی نمایندگان در جریان نبودند و انگار در مجلس حضور ندارند حق شان است هر نوع توهینی را بشنوند .آقای یوسف نژاد شما هم دروغ می گویی که باعث تصویب آن قانون شدی اگر مدرکی داری رو کن ؟
مازنی 27 مرداد 1398
داره جالب میشه. وقتی نماینده ها واسه خودشون احترام و ارزش قائل نیستن و جای دفاع از حقوق مردم و قانون گزاری درست بفکر رانت و جیب خودشونن معلومه کسی واسشون دیگه تره هم خورد نمیکنه. چیزی که عوض داره گله نداره. آقایون نماینده، دنیا گرده!

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.095 seconds.